ADAPTAČNÍ KOORDINÁTOR NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE, metodická příručka
Jak na adaptaci dětí/žáků ve škole?
Co je první, druhý a třetí krok?
Jak a odkud začít učit češtinu jako druhý jazyk?
Ke stažení – Adaptační koordinátor na základní škole – metodická příručka
(Pro plnou funkci odkazů si prosím příručku stáhněte na disk.)
Nabízíme Vám publikaci NPI ČR. Snažili jsme se jednoduše a přehledně zpracovat odpovědi na tyto otázky.
Příručka byla původně připravena hlavně pro kolegy, kteří poskytují podporu adaptačního koordinátora nově příchozím dětem/žákům ve školách, službě poskytované NPI ČR.
Informace jsou však zpracovány tak, že mohou být dobrým průvodcem i dalším aktérům adaptace dětí/žáků ve školách, obsahuje též jednoduchou kapitolu o tom, jak začít s výukou českého jazyka a základní zásady a východiska.
Hlavním cílem příručky je usnadnit proces adaptace nově příchozího dítěte/žáka na prostředí české školy . Metodická příručka je určena zejména adaptačním koordinátorům, třídním učitelům a ostatním vyučujícím, kteří v ní naleznou nejen potřebné informace a možné postupy ale i inspiraci, jak lze s těmito žáky pracovat ve škole. Využívat ji může dále i koordinátor vzdělávání cizinců (pokud je tato funkce ve škole zřízena), výchovný poradce, asistent pedagoga, vedení školy anebo ostatní pracovníci, se kterými se žák ve škole setkává. V dnešní době může být dobrým startovacím materiálem i pro dobrovolníky, kteří ve školách pomáhají.
Děkujeme za spolupráci všem krajským spolupracovníkům, kteří se podíleli na konečné verzi publikace připomínkami z praxe.
Neváhejte, podívejte se a dle potřeby využijte:)