Alice Kourkzi: KRABIČKA PRVNÍ ZÁCHRANY PRO UČITELE, první dny a týdny s žákem bez znalosti češtiny ve třídě
Kompletní soubor materiálů k publikaci Alice Kourkzi: KRABIČKA PRVNÍ ZÁCHRANY PRO UČITELE, první dny a týdny s žákem bez znalosti češtiny ve třídě
- Krabička první záchrany pro učitele, první dny a týdny s žákem bez znalosti češtiny ve třídě (Alice Kourkzi, NPI ČR, 2021) + přílohy (na základě žádosti na mail halka.smolova@npi.cz zašleme vytištěnou publikaci i s přílohami zdarma na adresu školy):
- 1.6. Informace pro zákonné zástupce (můžete jednoduše vytisknout a předat) – první dny a týdny s žákem bez znalosti češtiny ve třídě, v 18 jazykových mutacích
- Informace pro zákonné zástupce – první dny a týdny s žákem bez znalosti češtiny ve třídě.
- Word – čeština, angličtina, arabština, bulharština, čínština, francouzština, kazaština, mongolština, němčina, polština, portugalština, rumunština, ruština, srbština, španělština, turečtina, ukrajinština, vietnamština
- PDF – čeština, angličtina, arabština, bulharština, čínština, francouzština, kazaština, mongolština, němčina, polština, portugalština, rumunština, ruština, srbština, španělština, turečtina, ukrajinština, vietnamština
- 4.4 Komunikační karty
komunikační karty jsou designovány s ohledem na věkové a genderové kategorie, modrý panáček pro MŠ a I. stupeň, dívka a chlapec pro starší žáky (možno používat pro dívku karty s dívkou, pro chlapce karty s chlapcem) - 4.5 Slovní zásoba
- 4.6 Pexeso
Příchod nového žáka bez znalosti češtiny do třídy představuje velkou výzvu. Jedná se o velmi náročnou situaci nejen z pohledu žáka, který se musí rychle adaptovat na nové prostředí, ale i učitele, který se s podobnou situací může, ve své praxi setkat poprvé a čelí řadě otázek. Materiál přináší stručný návod především pro třídní učitele, jak v prvních týdnech po nástupu do školy postupovat, aby se žákovi dostalo maximální možné podpory a byl zajištěn hladký proces integrace do třídy. Věnuje se třem základním otázkám, které si učitel na počátku klade:
Jak žáka integrovat do třídního kolektivu?
Jak žáka učit češtinu?
Jak žáka zapojit do výuky?
Publikace je doplněna o Informace pro zákonné zástupce (můžete jednoduše vytisknout a předat) – první dny a týdny s žákem bez znalosti češtiny ve třídě, v 18 jazykových mutacích, stejně tak seznam doporučených kroků pro pedagogy a průvodce žáka, základní kroky v při začátku výuky ČJ, tyto mutace je možné si stáhnout a vytisknout.
K tomuto souboru jsou k dispozici vytištěné komunikační karty a další jednoduchý obrazový materiál (přílohy 4.4, 4.5, 4.6). Tyto materiály jsou vytištěny na tvrdším papíru, aby bylo možné je opakovaně používat, na vyžádání je rádi zdarma zašleme do školy nebo jsou k vyzvednutí na centrálním pracovišti NPI Praha, Senovážné náměstí 872/25, 110 00 Praha 1, kontaktujte Halku Smolovou Závorovou, tel. 770 124 750, e-mail: halka.smolova@npi.cz.